Vitamina B7- deficiența, aport alimentar

Ce este vitamina B7?

Vitamina B7, adesea  cunoscută și sub numele de biotină, este un micronutrient hidrosolubil care face parte din complexul B vitaminic. Vitamina B7 reprezintă o componentă vitală pentru un metabolism sănătos și pentru sinteza unor enzime importante. În trecut, vitamina B7 a primit mai multe denumiri, precum coenzima R și vitamina H.

Complexul de vitamine B intervine în buna funcționare a glandelor suprarenale, ajută la menținerea sănătății sistemului nervos și este necesar pentru procesele metabolice ,,cheie” ale organismului.

Rol biologic- Vitamina B7

Vitamina B7 are numeroase funcții în organism, precum:

–        Formarea a patru enzime vitale cunoscute sub numele de carboxilaze, care intervin în procesul de gluconeogeneză (formare de glucoză), în metabolismul leucinei, în producerea de energie și în sinteza grăsimilor

–        Intervine în replicarea și transcrierea ADN-ului

Astfel,  datorită funcțiilor sale în organism, biotina are următoarele beneficii:

–        Ajută la îmbunătățirea metabolismului

–        Menținerea țesuturilor (muscular și nervos) sănătoase

–        Sănătatea pielii

–        Scădere în greutate

–        Menținerea glicemiei la valori normale

–        Ameliorarea problemelor cardiace (ajută la scăderea nivelului de colesterol care este o cauză majoră pentru ateroscleroză, infarct miocardic și accident vascular cerebral)

–        Are efecte bune pentru alopecie (căderea părului), în boala Parkinson, în boala Chron, în neuropatia periferică, în dermatita seboreică, în sindromul Rett și în candidoza vaginală.

Deficiență de vitamină B7

Deficitul de biotină este destul de rar. Necesarul zilnic de vitamină B7 este relativ scăzut, sursele alimentare de biotină sunt numeroase și organismul refolosește eficient o mare parte din biotina deja utilizată.

Albușul de ou crud conține o substanță cunoscută ca avidină care inhibă absorbția biotinei în organism. Indivizii care consumă albuș de ou crud mai multe luni de zile la rând pot experimenta anumite consecințe serioase asupra sănătății. Situația redată mai sus este doar un exemplu care poate duce la deficitul de vitamină B7. Alte situații care pot duce la un nivel scăzut de biotină în organism sunt:

–        nutriția intravenoasă și nutriția totală parenterală pe care o au pacienții grav bolnavi

–        fumul de țigară, fiindcă nicotina inhibă absorbția vitaminei B7

În deficitul de vitamină B7 pot să apară următoarele simptome:

–        piele uscată

–        dermatită seboreică

–        anorexie

–        stare de greață și vărsături

–        alopecie (căderea părului)

–        depresie

–        halucinații

–        furnicături în brațe și picioare

–        apatie (stare de nepăsare, de indiferență)

–        oboseală

–        dureri musculare

–        cele mai serioase simptome ar fi: problemele neurologice și restricția creșterii la copii

Supradozajul cu vitamina B7

Supradozajul cu biotină este rar întâlnit. Nivelul său de toxicitate este adesea cât poate fi ingerat din dietă. De asemenea, fiind o vitamină hidrosolubilă, excesul de vitamină B7 este eliminat în mod eficient prin urină.

Organismul este capabil să tolereze doze foarte mari de biotină. Vitamina B7 este cunoscută ca fiind netoxică, la acest moment. La oamenii sănătoși (fără probleme de absorbție sau de metebolizare ale biotinei) doze de 5 mg per zi timp de doi ani nu au avut niciun efect advers semnificativ. Doza de 5 mg per zi este de peste 150 de ori doza necesară zilnică, după cum este definită de Academia Națională a Științelor.

Cu toate acestea, unii oameni prezintă anumite efecte adverse în urma unui consum excesiv de biotină. Aceste simptome includ:

–        rash tegumentar și înroșirea pielii

–        crește senzația de sete

–        crește necesitatea de a urina

–        diaree

–        stare de agitație  sau insomnie

Aport alimentar- Vitamina B7

Sursele alimentare de vitamină B7 sunt:

  • ciocolata
  • laptele
  • nuci și semințe oleaginoase
  • boabe de soia
  • drojdie
  • avocado, conopidă, brocoli, cartofi, spanac
  • ciuperci
  • cereale
  • carne de porc
  • organe de animale
  • gălbenuș de ou.

De notat este faptul că gălbenușul de ou reprezintă o sursă bogată de biotină, dar albușul oului crud conține substanțe care acționează ca inhibitori pentru vitamina B7.

Surse bogate în biotină sunt:

  • ficatul de pasăre
  • drojdia
  • gălbenușul de ou

Surse care conțin vitamina B7  în cantități moderate sunt:

  • peștele
  • fulgi de ovăz
  • nucile

U.S. Food and Nutrition Board of the National Academy of Science’s Institute of Medicine recomandă doza zilnică adecvată ca fiind:

-pentru adulți:

  • peste 18 ani, inclusiv: 30 mcg/zi (mcg= microgram)
  • femei însărcinate: 30 mcg/zi
  • femei care alăptează:  35 mcg/zi

-pentru copii:

  • 0-12 luni: 7 mcg/zi
  • 1-3 ani: 8 mcg/zi
  • 4-8 ani: 12 mcg/zi
  • 9-13 ani: 20 mcg/zi
  • 14-18 ani: 25 mcg/zi

Adauga comentariu

Apasa aici pentru a adauga comentariu

Suntem pe social media

Like us!